6 lis 2012

Pancakes na śniadanie?

Raz na jakiś czas nastaje poranek kalorycznej rozpusty. Zaczyna się od małego apetytu, a po chwili buszowania w szafkach kuchennych trzymam w ręce nutellę / miód / obłędnie dobrą konfiturę / marmoladę. I wtedy pojawia się pytanie: pieczywo czy placki? Aaaaaa! Placki! No a co dalej? Sięgam na znajomą półkę z książkami, skąd uśmiecha się do mnie Nigella i wiem że jestem o krok od śniadaniowej przyjemności. A więc do dzieła  - robimy mix na placki Nigelli.


Składniki:
  • 600 g mąki
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka soli
  • 400 g cukru waniliowego lub drobnego cukru
Na każde 150 g mieszanki potrzebujemy:
  • 1 jajko
  • 250 ml półtłustego lub tłustego mleka
  • 1 łyżkę stopionego masła
Ja na śniadanie robię placki z połowy w/w składników na mieszankę.

Dodatkowo:
  • ulubiona konfitura / marmolada / miód nutella / syrop kolowy

Przygotowanie:
Rozgrzać patelnię - polecam teflonową, przetartą ręcznikiem papierowym delikatnie nasączonym olejem (zapobiegnie przywieraniu placuszków). Nakładać na patelnię po około 1,5 łyżki. Smażyć aż pojawią się pęcherzyki powietrza, następnie przewrócić na drugą stronę. Smażyć do uzyskania złotego koloru z obu stron - około minuty z każdej strony.

Podawać z ulubionym dodatkiem. Może to być syrop klonowy, miód, nutella bądź ulubiona konfitura / marmolada /dżem. Dla mnie ucztą były placuszki z marmoladą z owoców granatu. Przywiozłam ją z tegorocznych wakacji na Bałkanach. Smak trudno przybliżyć do czegokolwiek, ale jeśli będziecie mieli kiedykolwiek okazję - polecam!





2 komentarze:

  1. ach!
    chyba wpadnę na śniadanko :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Placki na śniadanie? Zawsze! :) a wybieranie dodatków to zawsze największa przyjemność, placków mi nie starcza, żeby zjeść ze wszystkim, co wpadnie w łapkę :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli podoba Ci się przepis - skomentuj ! :)

Search Blog